گزارش کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی ودبستانی (کنش پژوهی)

دسته بندي : علوم انسانی » گزارش کارآموزی
گزارش کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی ودبستانی (کنش پژوهی) در حجم 41 صفحه با فرمت word
 
بخشی از متن:
مقدمه:

بنظر من بعنوان یک دانشجوی رشته علوم تربیتی،اهمیت کارورزی برای دانشجویان ازآن جهت میباشد که امکان وفرصت برای آشنایی دانشجویان بامحیط کار محسوب میشود که نه تنها باعث افزایش قابلیت ها وعلاقه مندی ها وگزینش خود درزمینه های مختلف پی برده ونقاط ضعف وقوت کارخود راارزیابی میکنند ودرمرحله عمل است که کارورز قادر به برقراری ارتباط گفتاری یاکلامی وافزایش مهارت های ارتباطی وگفتاری وغیر گفتاری خواهد شد. بنظر من کارورزی به دانشجویان این فرصت رامیدهد تابه بهترین نحو ازمحیط کاری بصورت عینی تجربه کسب میکنند.
درکارورزی 1 و2 این امکان وجود داشت تاکارورزان نسبت به محیط واقعی وشرایط آموزشی حرفه ای خویش آگاهی لازم راپیدا کنند وباعث شودتا کارورزان بطور مستقیم باروشهای کلاسداری وآموزشی آشنا شده وبه این نکته دست یابند که شناخت نیازها واستعدادهای دانش آموزان میتواند درتدوین برنامه آموزشی متناسب باآن نیازها واستعدادها مفید باشد همچنین باید گفته شود درکارورزی های سپری شده،بادرگیر نمودن فراگیران بامطالب درسی وبه چالش کشیدن آنها دررفع بدفهمی ها واستفاده وزمنابع ووسایل تدریس مناسب، تجارب فراوانی راکسب نموده وازاین تجارب بایددر کارورزی 3  نهایت استفاده شود.
امادر کارورزی 3 روش کاراینگونه میباشد که انجام طراحی های آموزشی برای ایجاد تغییر دررفتار یادگیرندگان است. بطوری که بااجرای یک طراحی آموزشی میتوان عملکرد گروه یافرد رابهبود بخشید واین نیز باید گفته شود که منظور ازطراحی آموزشی ایجاد موقعیت های یادگیری، استفاده از ابزارها ووسایل کمک آموزشی، به تجربه واشتراک گذاشتن دانسته ها درفرایند یاددهی -یادگیری، انتقال به موقعیت جدید وسرانجام سنجش وبازخورد ازاین طراحی است.
درآخر اهمیت وضرورت کارورزی 3  ازاین رومیباشد که باعث تجربه کسب کردن دانشجو معلمان، ارتباط برقرار کردن، بکار گرفتن، به اشتراک گذاشتن وانتقال به موقعیت جدید یافته ها وآموخته های چندین ساله آنها میباشد که این عمل درآینده شغلی آنان میتواند بسیار کارآمد ومفید باشد.

فصل اول
کنش پژوهی
ویژگی های من:

اینجانب ..................... دانشجوی ترم هفت رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس ....................... بدلیل مقدس وشریف بودن شغل معلمی این شغل رابعنوان آینده کاری خودم انتخاب نمودم تابه تعلیم وتربیت اشرف ترین مخلوق خدا بپردازم وبه مردم عزیز خدمت بنمایم تابا کسب رضای مردم به رضای الهی دست یابم.
بنده بعنوان کارورز تاالان درمدرسه ................................ کارورزی های یک ودو راگذرانده ام واکنون درمدرسه فرهنگیان2بعنوان کارورز فعالیت میکنم. درطول فرآیند کارورزی ازرفتارهای خودم آگاهی بیشتری کسب کردم. بنظرمن شخصیت وویژگی های شخصیتی معلم، یکی ازعوامل بسیار مهم درنظم دهی به کلاس میباشد.
معلمی که ظاهر آراسته داشته باشد، مثبت نگر وخوش اخلاق باشد وبه توانایی ذهنی، جسمی، عاطفی وتفاوتهای فردی شاگردان آگاهی دارد، شرایط فیزیکی کلاس رااز قبل آماده میسازد وبه کارش علاقه نشان میدهد، باایمان، راستگو،صادق وخوش بیان میباشد وتنها شخصی میتواند درکسوت معلمی موفق باشد که همه این ویژگی هارا رعایت نماید. ومن بعنوان یک معلم سعی مینمایم همیشه دارای چنین فضیلت هایی باشم تابهترین عملکرد راداشته باشم. درکلاس درس، دعوت به مشارکت دانش آموزان یکی ازویژگی های من میباشد تاآنجا که امکانش هست سعی میکنم همه دانش آموزان رادرگیر مطالب ارایه شده بکنم. بنظرمن اینکار باعث ایجاد یک تعامل سازنده بین دانش آموزان وهمچنین بین دانش آموز ومعلم میشود. هرچه دخالت دانش آموزان بیشترباشد یادگیری ماندگاری بیشتری پیدا میکند.
یکی دیگراز ویژگی های من درزندگی شخصی، رابطه دوستانه وصمیمی بادیگران میباشد وسعی کرده ومیکنم این ویژگی رابه کلاس نیزانتقال دهم وبادانش آموزان رابطه گرم وصمیمی داشته باشم. بنظرمن باید محیط کلاس صمیمی ودوستانه باشد تافراگیران مطالب رابهتر یادبگیرند بجای آنکه کلاس خشک ومعلم محور ووجود ترس درفراگیران باشد.
ازدیگر رفتارهایی که درطول کارورزی طی شده درخودم آگاهی بیشتری پیدا کردم، صبور بودن من است حتی درزندگی خویش نیزهمواره نسبت به اتفاقات زندگی روزمره صبور هستم واین ویژگی رابه کلاس نیز منتقل میکنم وسعی میکنم درمورد رفتار دانش آموزان زود قضاوت ننمایم وهمه جوانب رامدنظر قرار دهم شاید دلیل رفتار دانش آموزی، چیزی غیراز آنچه درظاهر است وجود داشته باشد. درطول دوره کارورزی همچنین سعی کرده ام نهایت احترام رانسبت به اساتید کارورزی وهمچنین معلمان راهنمایی ودوره دبیرستان داشته باشم.

فهرست مطالب :
مقدمه 

فصل اول ـ کنش پژوهی
ویژگیهای من
موقعیتی که در آن تدریس میکنم
بیان اهداف و ایده ها 
ایده های ذهنی من
اهداف کارورزی
اقدامات عملی من در راه نیل به هدف
سوالات و فرضیه های من
تعریف مفاهیم کلیدی
فصل دوم ـ گزارشها و طرح های آموزشی
طرح شماره 1
طرح شماره 2
طرح شماره 3
طرح شماره 4

دسته بندی: علوم انسانی » گزارش کارآموزی

تعداد مشاهده: 11293 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:296 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252